Stärka galoppen

 
Hallå eller, har ni tröttnat på mina simpla mobilbloggningar än? 
 
Kan ju inte göra så mycket annat, mina dagar bli ganska tighta. Det är upp på morgonen, jobba till 15:00, bort till stallet direkt och sen är det fotbollsträning eller övningskörning eller något annat. Och jag vill gärna sova innan elva, behöver min skönhetssömn vettni! 
 
Idag har jag dock inget efter stallet. Ska dit bort nu och försöka rida mina fina ponnysar. Får se hur vida foten protesterar, går utan större smärtor på den, dock är den svullen. Dessutom är det min vänsterfot som jag vrickade, så får väl hoppa upp från fel håll. Lagom krångligt ;) 
 
Isåfall får Pompay ett galoppass i skogen! Kör på det nu två gånger i veckan, går ut i skogen, värmer upp i 20 minuter och ser till att han är mjuk och fin. Sedan bara kör jag, full rulle i ca 1,5 km. Ska mäta sträckan exakt! Tror att detta kan gynna min tävlingsgalopp sedan, få ltie mer power och tryck i honom. Detta stärker dessutom galoppen och det är vad jag eftersträvar mest just nu.
 
 
Jag varvar dessa galopprusher i skogen med svettiga pass på ribanan där jag rider mycket förvänd samt tempoväxlingar. Vill att han ska bli riktigt explosiv och sedan lydig i förhållningarna. Rider honom i ett normalt galopptempo, sedan samlar jag ihop honom, och sedan tillbaka till normala. 
 
Sessan kan jag inte riktigt göra samma sak med, hon ballar ur där en så länge. Men hon ska iallafall klättra lite tror jag! :) 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej,skulle jag kunna få hänga med på något sådant galoppass i skogen någon gång den här veckan?:)

Svar: Jadå, om min fot tillåter så ;)
Fanny Kargede

2012-08-02 @ 22:34:02
URL: http://elinnlambert.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0