Säkerhetsväst efter 18?

 
Något jag har börjat grunna lite på är det här med säkerhetsväst efter att jag fyllt 18.
 
Eftersom jag ridit med väst i stort sett hela mitt liv är det inget jag ser som ett förhinder. Personligen tycker jag att det är snyggare utan, helt klart! Men säkerhet och hälsa går före alla gånger, skulle inte vara så kul att bryta revben för att vara snygg... Enda gångerna jag inte har väst är när jag rider dressyr eller rider ut. Vet egentligen inte varför, med tanke på att man är ganska utsatt när man rider ut. Men har alltid gjort så och kommer nog alltid att göra - tyvärr. Klart något man kan ändra på, och som är värt att komma ihåg!
 
Dock kom jag att tänka på en sak (så läs nu!). Är det året man fyller 18 man får tävla utan väst, eller efter att man fyllt 19? Och om man får det efter 18, får man täva utan även på ponny? :)
 
Någon kanske vet nu på rak hand? Orkar inte gå igenom TR, hehe ;)
 

Kommentarer
Postat av: Ellen

Du måste tävla med väst hela det året du är arton, dvs. om du fyller arton nästa år måste du tävla med väst hela det året, tills då 2014 då du blir 19, då får du lov att tävla utan!:)

2012-08-28 @ 14:15:42
Postat av: Krok

Det är året som du fyller 19år som du får börja tävla utan säkerhetsväst. Alltså när du har gått över till storhäst. :)
Kram på dig <3

2012-08-28 @ 14:27:35
URL: http://maddekrok.blogg.se
Postat av: Tuva Svedin

Man får inte tävla när man fyllt 18, alltså det året du blir 19 är det. Jag känner en som gjorde det och då såg dom det efter ritten så hon blev utesluten:/ så gör inte det!:)

2012-08-28 @ 14:56:12
URL: http://cavallii.blogg.se
Postat av: tedde

du måste ha väst till den 1 januari det året du blir 19 :D precis när man inte får rida ponny mer, antar att det är för att alla på ponnytävlingar skall ha det så det inte blir massa tjafs typ ^^

2012-08-28 @ 15:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0