Hoppträning!

 
Skrev inget om det igår, men red två kalasbra dressyrpass på båda ponnyerna igår, och foten samarbetade rätt okej faktiskt. 
 
Har inte kunnat rida ordentligt efter att jag stukade den i onsdags, och den har varit svullen och jävlig. Fram tills igår kunde jag inte ens ha foten i stigbygeln för att det gjorde så himla ont! Igår funkade det dock bra och efter en lite stund gjorde det inte ont längre. 
 
Det blir alltså hoppträning idag, en liten specialare till och med. Istället för att träna på hemmaplan uppe på klubben, så ska vi åka till Ulfs son Peters anläggning i Örby. Där har han tydligen tävlingshindrena ute i paddocken så vi ska först hoppa en bana på valfri höjd, och sedan träna på det som var mindre bra. Skitbra och nyttigt, blir som tävling ungefär. Nytt ställe och nya hinder, verkligen smart. 
 
Det där med valfri höjd har jag lite problem med, är riktigt sugen på att köra en 120cm bana. Det är ju faktiskt träning och Pompay känns riktigt fin! Inte maxa alla hinder, men en 115-120 bana hade varit det optimala. :D 
 
Ska tvinga mammi att filma, dock med min dåliga digitalkamera men jag antar att det är bättre än inget! :) 
 

Kommentarer
Postat av: Nadja Losman

Hej! Vet du vilka det var som fotade på hoppträningen i dag? Om du vet någon av deras mail/bloggadress eller liknande, skulle du kunna maila det till mig/kommentera det på min blogg? Du kan även svara i blogg.se's svarssytem om vill det. Tack

2012-08-05 @ 20:08:59
URL: http://Nadjalosman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0