Hoppat Princess utan Pelham ;)

 
Hallå elleeer! 
 
Sov lite väl länge idag och sedan var jag tvungen att åka in till Bollebygd och lämna saker, bort till stallet och rida samt hålla lite hopplektion för Elin och nu sitter jag här och ska alldeles strax träna fotboll! 
 
Höll först som sagt lite hoppning för Elin och Scream. Körde på en kanonbra hoppövning som jag ska visa i ett annat inlägg. Mycket fokus på övergångar, vägar och att hästen lyssnar. Supernyttigt! De skötte sig superbra och i slutet hoppade de en liten bana på ca 1m. Duktiga! :) 
 
Hoppade även Sessan på samma övning efteråt, hade novabettet och vanlig aachen nosgrimma och helt utan förbygel och martingal - ett rent experiment med andra ord! Har inte ridit med Pelhamet sedan Varbergshoppet och hon verkar ha börjat fatta att det inte funkar att hoppa en bana i 120 km/h. Har kunnat hoppa enstaka sockerbitshinder med denna utrustningen men aldrig prövat en hel bana. Så det gjorde jag idag! ;) 
 
Hon var superduper taggad och kunde knappt trava över upphöjda bommar utan att börja hoppa och studsa. Fick ner henne lite på marken efter en liten stund men hon var fortfarande väääldigt pigg. DOCK, till min stora förvåning och glädje var hon inte jättestark, utan jag fick igenom mina förhållningar utan fight. Det enda om egentligen var att klaga på är att hon får inte lika fina språng utan pelhamet. Hon lägger mer energi på att springa fort och vräka sig framåt istället för att vänta på mina signaler och hoppa mer uppåt. En träningssak givetvis, men utav den anledningen vill jag inte ha novabettet på tävling riktigt än. Vi kör med det på träning ett tag till :) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0