Jag hatar att skylla på saker

Det är nog bland det värsta jag vet, att skylla på hästen, vinkeln hindret står i eller varför inte stöveln som faktiskt satt fel?

Jag har själv skyllt på sådana saker, flera, flera gånger. Det kan ha varit allt ifrån att mamma inte sa rätt saker på framhoppningen till att banbyggaren gjort ett skitjobb. Men jag är trött på att skylla på sådant, ska man någonsin lyckas bör man åtminstone kunna se sina egna fel och sluta skylla på skitgrejer.

Man kan alltid påverka sig själv, och hur man själv rider. Är man trött och otaggad, ja men då får man se till att bli taggad! Känns hästen seg och motig, men se till att den går fram då! Jag har så många gånger tänkt att, varför gjorde jag inte så mellan det och det hindret? Varför väckte jag honom inte, varför gjorde jag inte si, och varför gjorde jag inte så?

I måndags när jag kom ut efter LBn så fick jag världens rage utbrott på mamma direkt när jag kom ut från banan. Varför? Jo, för det första hon sa, var att: "Felen kom ju på banans svårigheter, hindrena stod så nära läktaren och det är flera som fått fel där".

Jaha, och? Vi skall väl vara såpass välsvarvade i LB vid det här laget att det är svårigheter som vi bör klara av. Och att alla andra gjort det, det skiter jag fullständigt i! Det hela handlade om att jag inte var tillräckligt på Pompay som man måste vara. Åker man med så klart som tusan han skiter i att hoppa ;)

Ett av mina mål är att sluta skylla på andra saker än mig själv. För jag vet att rider jag som jag ska, så hoppar Pompay som han ska. "Svårare" än så är det faktiskt inte. :)

Göra snyggt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0