.

Fantasifylldrubrik.se

Hur som helst spelar det ingen roll, skitväder idag, börjde bra men slutade i reeeeeegn. Cuttar snart sönder de där äckliga rengmolnen, är så himla trött på det....

Idag händer inget speciellt, Elin skall rida Sessan och jag rider med på Colly. Tänkte rida i klätterbacken lite upp och ner, tråkigt men nyttigt. ;)

På Lördag åker Pompe hem till Härryda. Där skall han betäcka och behandlas dels för hältan och dels för ryggontet/bogstelheten (klassikern). Japp, där har ni diagnosen och ryggen och bogen upptäckte vi redan förra veckan, därav vilan. Hältan kom fram först igår. Antagligen busat för mycket i hagen, mycket energi när han vilat... Så trist, men samtidigt kanske bra. Då får han några veckors vila och återhämtning, vi kommer hinna pröva ut en ny sadel och förhoppningsvis är han okej igen till Varbergshoppet. Närmre än så vågar jag inte planera.

I och med detta har jag plötsligt bara en ponny att lägga all min fritid på. Känns såklart bra och lite konstigt. Skall nog passa på att spela lite fotboll nu när Pompe inte är här, och jag har dessutom Elin som hjälper mig att rida Sessan då och då så det går nog fint! :)

Och ja, det är fruuuktansvärt jobbigt att Pompay inte är fullt frisk för tillfället, lipar i stort sett varje dag över detta. Inte min stil, brukar inte gråta speciellt mycket, men detta ger mig sådana flashbacks från Idefix tiden, även om det inte alls lika allvarligt som det var då. :(




Kommentarer
Postat av: Maria Svantesson

Hej Fanny. Vet inte om Becky sa något om det men vi söker efter någon som skulle kunna starta vårt sto Nice Design ett par hopptävlingar. Jag är alldeles för stor för denna lilla häst och dessutom en sådär 10 år förgammal. ;) bara en fråga om du skulle känna att du har lite tid över och det går absolut att säga nej utan förklaring!! Skulle du vilja testa henne så kan du ju hänga med Becky till stallet en dag och säga till så kommer jag upp. Med vänlig hälsning, Maria (ägare till DayDream)

2012-04-25 @ 17:10:33
URL: http://dagolina.se
Postat av: matilda

naw va söt bild :) <3

2012-04-26 @ 20:38:55
URL: http://essebestinett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0