Dagens

Red Sessan i PD. Kom på att jag bara hoppat kombination med henne en gång innan, och då gick det väl inte sådär superbra. Ribban låg då på ca 1m, och satan vad hon tog i, knappt att hon fick plats i mellan! Av den anledningen beslutade jag mig för att sätta upp en kombi, räcke-räcke.

Red fram över lite upphöjda travbommar, hon kändes fin och sträckte bra över bommarna. Hoppade sedan på volt, och det är väl som det är när man rider en Sessanponny, bara att fortsätta nöta tills det sitter ;) Efter det hoppade jag kombinationen som låg på typ 80cm. Hade först ca 6,50m mellan räckena, vilket var för långt (?). Hon tog två pyttesmå och det var för långt för att gå på ett. Kortade en halvmeter och sedan gick det bra.

Hon taggade järnet och bytte galopp i vartannat innan kombin, så sjukt jobbigt! Jag brukar rida på ändå, så att hon får lära sig att det inte är sådär skitlätt att hoppa i korsgalopp. Det funkar inte att hela tiden bryta av och komma om ;). I slutet blev det bra, då hittade jag ett bra läge där jag var konsekvent i handen och inte lät henne springa iväg huxflux samtidigt som jag höll om lagom mycket att hon inte tappade framåtdrivet. :)

Upptäckte att hon fått riktigt läbbiga skavsår av förbygeln, så onödigt! Får sätta på lite ludd, att plocka bort förbygel + martingal gör jag inte. ;) Har även grunnat lite på outfits till helgen, och har fått ihop något riktigt bra till Sessan iallafall :D


Kommentarer
Postat av: Johanna -12 år hästblogg!

Kan inte du skriva lite om din(är det din eller din systers?) kamera och vad du brukar använda för inställningar och sådant!:) Skulle vara kul att läsa!

2012-04-07 @ 21:56:48
URL: http://ungallroundryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0