Älskar min ponny!

Pompay var så himla fin idag! Det var väl kanske inte det bästa passet sett från sidan, men känslan, WOW! Måste verkligen ta tag i dressyren och starta lite, han är så jäkla snygg när han går bra.

Red fram genom att jobba med övergångar och halter. Gjorde halt vid varje bokstav, han skulle såklart vara kvar i formen hela tiden, men OM han av någon anledning kikade på något annat så räckte det med att han var alert för hjälperna i halt och igångsättning. Mycket beröm och uppmuntring, måste hålla mig på god väg med pjinsen vettni ;) Gjorde även detta i trav, fast istället för halt saktade jag endast av till skritt.

Lade därefter upp stigbyglarna och jobbade mer i traven. Först vart han lite halv seg och "ryckig" i gångarten och ville inte riktigt höja ryggen. Efter en uppväckning och lite lösgörande blev han dock fin. Jobbade sedan en stund i galoppen i båda varven, mycket tempovälingar.

Red till sist igenom LB:1 utan stigbyglarna. Han kändes fräsch! Lite mer tempo hade väl inte skadat men vi jobbar på det! Galoppen var grym, tror aldrig han vart så fin i galoppen som han är just nu. Häftigt!

Lägger upp en tidigare visad film från sista omgången av Div III dressyren i höstas. Vi vann ganska överlägset på 69,3% men hua vad missnöjd jag var först. Fick kämpa som jag vet inte vad då han alltid dör och krullar ihop sig inne på banan. I galoppen la han till och med av för tidigt. Jaja, snygg är han iallafall ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0