Nu & Då

Det har hänt galet mycket sedan jag hittade Pompe. Rätt sjukt hur en häst kan förändra ens liv totalt ;)

Från att gå från ledsen, osäker och ha en dålig bild av mig själv så har jag blivit mycket gladare, börjat tro på mig själv och börjat gå min egen väg och inte alltid följa i andras spår.

Ett år sedan...


När man ser ridmässigt har jag förändrats en del med. Istället för att rida omkring och tro att så fort hästen böjer på nacken går den bra, så har jag tagit till mig och lärt mig hur mycket som helst. Även i hoppningen har jag utvecklats, både vad det gäller tempo, vägar, "tänket" och sits mellan och över hindren.
56
12 år

gdfgdf
14 år

16 år

Att kolla tillbaka på bilder och gamla filmer är rätt kul, och samtidigt lite skrattretande. Jag minns att jag var så jäkla nöjd med en bild när jag rider Idefix, men nu, vad är det för bild? Så fult! ;)

Att kunna kolla tillbaka på de nergångar man haft - och sedan sitta här och känna att JAG tog mig ur denna situationen SJÄLV. Det är sådant som får en att vilja kämpa och utvecklas ännu mer!


En av årets jobbiga trösklar som jag och Grisen tog oss över tillsammans, var övergången från utomhus, till inomhus. Han går sååå mycket bättre ute än inne, och i början fick vi verkligen inte kläm på det. Avramling, 4 fel hit, 8 fel dit, utesluten och tillslut kom den där viktiga 2platsen på Greva för någon vecka sedan. Den känslan, var det länge sedan jag hade!

cc
Från att vara där ^ (hösten/sommaren 2010)

Till att vara här ^  (hösten/sommaren 2011)

Jag säger såhär: Blod, svett och tårar.

Och det bästa av allt är, att jag som det ser ut nu har TVÅ hela år kvar på denna underbara killen. Känns helt okej ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0