Gårdagens träning

Igår hade vi somsagt markarbete/dressyr. (Fast jag tyckte mer att det var Markarbete/hopp/)

Vi värmde först upp självständigt i alla gångarter, och sedan satte vi igång och jobba.

Först var vi på en ganska liten volt och tränade övergångar för att se till att vi hade dem med oss. Pompay skötte sig bra!

För att förstå vad vi gjorde bör ni läsa texten!

Vi red parallelt med bommarna på långsidan, började i vänster varv och ställde hästarna åt vänster. Precis innan travbommen så skulle vi rakställa dem. Efter vi gjort det några gånger så lade vi till en volt vid den rosa bommen, viktigt att passa så att inte hästen tror att den skall in på en ny volt när man är klar - detta gjorde Pompay någon gång men vi löste det tillslut. Vi gjorde även detta i galopp - men med volten nere i hörnet istället för mitt i.

Efter det gjorde vi likadant i andra varvet. På andra långsidan red vi hästarna felställda. Efter att vi gjort det i höger varv, lade vi upp bommen till ett räcke som successivt höjdes. Då skulle vi komma i trav och fatta galopp först vid den blåa bommen.

Vi gick vidare till en breddad men inte så hög oxer. Där skulle vi först trava, lägga en volt innan den gröna bommen, se till att de var raka innan vi fattade galopp och hoppade oxern.

Vi red även an mot den i skritt, och fattade galopp vid den gröna bommen för att sedan hoppa oxern.

Det sista hoppade vi en bana på 4 språng. Jag vet att vi hoppade två olika banor, men det är denna jag kommer ihåg. Det var meningen att vi skulle rida långa vägar och tänka på ställning och rakriktning. Vid den röda pricken skulle vi skritta några steg för att sedan fatta galopp igen. Dock gjorde vi det bara en gång tror jag :)

Kommentarer
Postat av: Camilla- Låt hundarna slippa stress, tramp och trängsel på mässorna, skriv under!

Hej tjejen/ tjejer!



Vill ni hjälpa mig sprida min kampanj mot att släpa med sig hundar in på mässor? Jag tycker det är helt fel att folk släpar med sig sina hundar in på mässorna där det är trångt och stressigt och hunden riskerar att bli trampad och omkringskuffad och där det ofta finns hundrädda personer som inte vill utsättas för hundar på det sättet.



Så tycker ni som jag. Sprid gärna mitt inlägg vidare och hjälp mig samla namn som ska skickas till arrangörerna. Jag har redan fått ett 90% ja ifrån Eurohorse till skyltar som berättar att mässor inte är "lämplig miljö för hundar".



Inlägget: http://camillahastskotare.blogg.se/2011/december/tavla-om-et-presentkort-vart-300kr-hos-my-one.html



Skriv på: http://www.skrivunder.com/skona_hundarna_ifran_massorna



Jag tackar för er hjälp!

Camilla

2011-12-28 @ 21:47:54
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Louise

Fin blogg du har, allt bra med dig? :)

2011-12-28 @ 23:28:00
URL: http://lifeabouthorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0