Dagens träning

Idag hoppade vi! Red upp till holmen i fetaste stormen. Inget att rekommendera ;)

I vilket fall följde vi upp gårdagens träning lite och jobbade lite med tagen bakdel, öppnor, slutnor och övergångar. Vi red samtidigt över 3 upphöjda travbommar. Vi jobbade på samma sätt i galoppen, fast med galoppbommar.


Sedan hoppade vi en 3 kombi, räcke-oxer-räcke med 1 och 2 galoppsprång. Det låg på ca 1m-110 i slutet skulle jag tro. Vi tog alltså galoppbommarna på volten först, såg till att bogen var där den skulle och red sedan på kombin. Jag fick jobba mycket med att vara tuff mot honom med skänkeln över hindret. Efter att ha varit det hoppade han kanon fint.

Till sist hoppade vi en linje på långsidan, räcke-räcke med 18m imellan. Det är i vanliga fall 5 galoppsprång för C-ponny, men vi skulle få in 5 ändå.

Vi red på den linjen några gånger och det andra räcket höjdes succesivt. Tillslut hoppade jag det på 1,30! :) Kändes som 1,10, lekande lätt och då säger jag detta utan att överdriva. Höjden är i sig inte det viktiga, speciellt inte på enstaka hinder, men detta var en sådan självfötroende rush som inte satt fel :)

Kommentarer
Postat av: Julia

Härligt att det gick så bra!

2011-12-29 @ 22:42:44
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0