Om mig

Armanis Pompay, även kallade Pompe, Pompay, spännisen osv. (kärt barn har många namn (; ), är en Welsh Cob hingst. Han är född den 5 maj 2004 och är alltså 6 år. Pompay är maxad D ponny, 147 cm i mankhöjd. Han är efter Leyeswick Dai och undan Menai Joy´s Jewel. För att vara hingst är Pompay väldigt lugn och snäll. Han är väl inte "lugn" men för att vara hingst är han det :).  Han är väldigt duktig på det mesta, klockren allroundhäst. Han är i dressyren mjuk, lyhörd, stadig, lättlärd och väldigt positiv. I hoppningen likadan och han ställer upp till 100%. Pompe hoppar allt, så länge jag rider, det är inte en häst man bara åker runt på, utan det är väldigt mycket ridning. Jag har hoppat 100-110 cm banor på träning och 90 cm clearrounder utan fel. I dressyren tränar jag för Annika Kroon och i hoppningen Åse Hellsten, två super duktiga tränare! Jag har hoppat lokala tävlingar upp till LC höjd avd B. Jag är väldigt glad över att ha chansen att rida Pompay.

Jag är 15 år och har ridit i ungefär 12 år, alltid haft egen ponny. Min första ponny hette Regina och hon var en shettis, jätte söt och jätte bra på att slänga av mig. Efter det fick jag Idefix<3 det var i årsskiftet 2006-2007 vi köpte honom, då hade han stått hos mig i ett halvår på "prov". Jag hade honom i tre år och det var tre år fulla av kärlek, bus, placeringar och lika mycket motgångar som framgångar. Idefix tävlade jag med upp till LB med placeringar. Den 25 augusti 2009 var vi tvugna att avliva Idde pga fång. Det var det värsta jag varit med om. Jag kommer aldrig glömma den underbara ponnyn<3 Efter det fick jag rida en connemara valack som heter Abel. Honom tävlade jag lite men det klaffade inte riktigt där så jag började rida Pompay och honom trivs jag jätte bra med! :D 

gdg
Min gamla shettis, Regina! -07 kanske :P



56'
Jag och Idefix -08 Gp-ponnyn

jj
Vi vann Klubbmästerskapet -09 , 
kan även nämna att det var våran sista tävling.

gdfgdf
Jag och Abel december -10

gdf
Super trevlig ponny!

vcxv
Jag och Pompay Juni -10

klj
Jag o Pompe juli-10

 

 


Kommentarer
Postat av: värdens bästa moster

Hej min vackra!! Du e bäst!!

dina kille Leon längtar, Eddie me,

Pöss P

2010-10-21 @ 16:54:50
Postat av: Kelly

Vilken fin ponny du har! Är det din egen eller lånar du honom? :)

2012-01-06 @ 21:36:59
URL: http://kellyshastliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0