Hemma!

Kom hem från stallet och borås nu, synundersökningen gick givetvis bra. Red en markarbetes övning idag som jag hittade på hippson.se. Jätte bra sida! Men var tvungen att göra om den lite eftersom "paddocken" inte är så stor ;) Men det blev riktigt bra tillslut!

Idag fick han verkligen länga på traven med hjälp utav travbommarna, fast han gick ändå kvar i form. Haft lite problem med det att han kortar upp sig och går ur form så fort jag driver på, men nu hade han inte så mycket att välja på och så tyckte han nog att det var roligt med lite bommar;). Tränade även galoppmomenten i LB:1 programmet. Haft mycket problem med det, så jag började med att göra halt från skritt. Börja trava från halten och göra halt igen. Sedan galoppera och sakta av till trav. Blev en studdsig slängtrav men jag sket i det och bara red han framåt. Sedan galopp till skritt, gick tillslut efter några gånger. Sedan var det inga problem att sakta av till trav fr galoppen. Sedan börjar han hitta formen i galoppen och det är verkligen jättekul nu när han fått mer muskler och kondition, han försöker verkligen att göra sitt bästa! Så är väldigt nöjd med min och hans insats idag, red nog i 40 minuter.






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0