Dressyr träning hemma

Tränade lite dressyr i paddocken i dag, gick helt ok.

Började med att skritta en snabbrunda, 10 min, så väldigt tråkigt att skritta fram i paddocken, uscha! Sedan värmde jag upp i alla gångarter, sket i formen, längde och korta mest. Sedan började med 4 volter i en, jätte bra mjukgörande övning! Funkar faktiskt bättre och bättre för varje gång på pompe. kanske för att han börjat fatta ^^,. Sedan körde jag ått/skänkelvikning volt. Även det gick bra, oväntat bra! Han fatta precis vad jag ville, men han kortade upp sig väldigt mycket, så sket i formen och försökte få fram han ist, så sedan kom formen av sig själv i bra tempo. Den speciella åttvolten jag gjorde var jätte bra att sedan fatta galopp ur och sedan gå ut på 4-kanten. Galoppen idag var väl helt ok, han drog upp huvudet i fattningen :( men jag sket i det och red på och lättade och tog tillbaka hela tiden, pytte små rörelser med händerna, så gick han faktiskt i en rätt bra böjning sedan, så jag nöjde mig med det idag, vill inte traggla för mycket :) Red även igenom LB:1 programmet två gånger, upprepade viss moment såsom uppridningen och halten, han gick lite svajigt när jag vände upp och när jag skulle göra halt så drog han upp huvudet. Han kan göra halt klockrent men idag ville det sig inte, nöjde mig med en hyffsad uppridning och en hyffsad halt, de är så lätt att inte bli nöjd och så gör man om det hela tiden så blir hästen uttråkad o så går det åt helvete. Bättre, tycker jag, att göra så det blir "ok" så kan man jobba på det nån annan gång :) Han och jag har fortfarande svårt för galopp momenten men det kommer nog, det är väl bara att fortsätta träna. 

Jaja, jag är väl nöjd, det kunde gått värre! Imorgon ska jag bara ta en lugn skritt tur med jessica o gumman. På fredag vilar han för på lördag då är det hopptävling hemma i bollebygd! 


Heejd¨åå!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0