dålig update: Torsdag

Eftersom pompe kollat sina hålrum hos doktorn på förmiddagen o blött o så i munnen, tog jag det lugnt. Jag och jessica klättrade barbacka!:D Gick bra ända fram tills pompe försökte hoppa på gumman -.'- Vi skrittade helt lugnt bredvid varandra på långa tyglar och i plötsligt står hästjävlen rakt upp, eftersom jag icke är beredd glider jag snyggt av och landar mjukt på fötterna, drar ner pompay och skäller ut honom rejält, låter hemskt men man måste faktiskt ta till lite hårdare metoder på hingstar, han kollar lite surt under lugg på mig medans jag argt säger att han är helt dum i huvudet som håller på så. Efter det puffar han lite ursäktande på min hand med mulen och våran klätterrunda fortsätter utan mer händelser. Suuuuuper!

Sen skulle jag släppa pompe på grönbete över midsommar helgen, han o jag skulle få ledigt :D Så när vi rider mot sommarhagarna som ligger lite längre bort känne jag hur han blåse upp sig o börjar trippa :p Så släpper jessica gumman i dom andra hästarnas hage (typ 7-10 st) Så ska pompe få en egen hage mittemot för att han ska ha hästar nära o inte få för sig att rymma eller så ;) . Men jag hoppar av och börjar knäppa upp tränset och han dansar runt mig med huvudet o svansen högt upp i vädret. Så släpper jag han och han flyger iväg i skiiitsnygg trav, riktigt fina benlyft och ahh, love it! Alla andra hästar blir glada, mest glad blir islands VALACKEN Glader som riktigt kärar ner sig i "min" snygging. Jaja, allt gick braaa iaf :D 

Man ser tyvärr inte hans snygga trav på filmen, jag var för långsam att få upp mobilen XD men man ser hur glad Glader + stona blir iaf:P


gdfg
Mobilbild
gdfdf
Mobilbild
dfg
Mobilbild
sdfsdf
Mobilbilder

Ciao





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0