Syster yster

Hejsaan

Jag vill döpa ett föl till Hej San, det vore ballt! :D (**Hejsan**)

Idag hade jag lektion för Julia, min lilla syster. Vi delade en  shettis när vi var små men hon tappade så småningom intresset. Hon har väl inte ridit på några år nu. Eller, hon har typ skrittat idde nån gång o så :P Men i Pompays stall finns det en liten kritvit welsh mountain valack på 7 år som heter Pegasus och Julia bara äääälskar honom! (inte så svårt...) Han är B-ponny o jullan passar perfa med honom! :D Så hon red ut med mig o mamma i söndags och det gick ju bra, men hon ville träna sin balans o sits lite eftersom det var ett tag sedan.

Så hon fick rida lite slalom, lite över travbommar, lite serpentiner. Hon fick rida lätt, stå i lätt sits och sitta ner i traven för att hitta balansen och det gick verkligen jättebra! Jag märker verkligen hur svårt ridning är för någon som inte ridit så mkt. Tex: Att rida ut i hörnen och hålla mig på 4-kants spåret är något jag gör utan att tänka. Men det hade julle jätte svårt för! Fick tjata en hel del XD I slutet fick hon galoppera lite, det tog en stund innan Pegasus kom upp i galopp, jullan var helt svettig! haha. Men det var helt klart en rolig lektion, enligt henne.

Själv red jag lite barbaka i paddocken, bara gick igenom alla gångarter o mjuka upp han lite inför imon!
DEBUT 100 CM ! :D:D spännande spännande....

Här kommer två bilder på jullan o Pegasus! (mobilbilder) ggdf
kolla vad snyggt med rött! :D

äö
hihi, söta :D

Hejrå ;)

 




Kommentarer
Postat av: becky

gaaaaaaaaaaaah kär i ponny plutten (LLLLL)

2010-07-19 @ 12:03:02
Postat av: becky :)

gaaaaaaaaaaaah kär i ponny plutten (LLLLL)

2010-07-19 @ 12:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0