Dressyr Övning!

Det här ÄR konst ... Nä, men det är nog lättare att förstå övningarna när man ser dom framför sig...   

hg
1. Man kan rida i både höger o vänster varv (såklart) men man rider in i volten på två ställen och ur volten på två ställen. Typ 10 m i diameter stora volter. Alltså, man gör 4 små volter varav två man gör utåt (ser ut som två råfeta finnar på bilden) och två som man gör inne i volten. Om du inte fattar så bara komentera inlägget ;)

2. istället för att bara ställa om när man byter volt så gör man en skänkelvikning och byter varv. Jag har ritat lite snett men man fattar nog:P Sedan de röda strecken var något jag kom på själv när jag red, det är där man fattar galopp o fortsätter. Man kan fortsätta på volten med men jag bara rita lite som jag ville XD

Övningarna hittade jag på hippson.se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0