clearrounden 21/7

Nu har ja fått bilder o film så då skriver jag! :D

90 cm: Han var lite seg på framridningen o så =(  han REV räcket inne på framhoppningen :O!! Men jag "racade" på han på långsidan och kortade sedan upp galoppen i svängen och då blev det jätte bra! Så det ska jag ha lite i åtanken på banan, att jag kortar upp galoppen efter jag ridit på litegrann. Väl inne på banan gick det bra! Pompay har ju en tendens att bli lång och hoppa av jäääääätte tidigt så jag inte hänger med o de ser ju så lagom snyggt ut -.-'. Men han var bra idag, kom till och med lite nära en gång :D. 0 fel.  

100 cm: Han var duktig på framhoppningen, skötte sig som han skulle förutom att avståndet inte satt till 100%. Men jag lägger fokus på vägarna och att komma över hindrena. Reglera galopp får komma i sinom tid, han lär ju sig fortfarande! Väl inne på banan kom han lite nära första hindret (men han är så duktig så han fixar det!) sedan stannar han på trippelbarren, jag vet inte riktigt varför, men jag bara slutar rida efter tvåan och låter han tuffa på i samma tempo utan att korta han något :( så han stannar nog för att han kände att jag inte riktigt var med, och det ser man ju rätt tydligt på att jag inte var det med tanke på hur nära jag är att flyga av XD Men jag straffar ha inte där, nä, han är bbara 6 åår. Så det är bara att komma igen. När jag vänder upp känner jag hur osäker han är, han gasar och bromsar om vartannat och jag gör ingenting. Några meter innan hindret lägger jag spöt på bogen och smackar och han får till ett snyggt krumsprång! Men han hoppar och det är jag nöjd över! Sedan är det komben, han är lite vinglig och osäker och hoppar av sådär tidigt! haha, jag är inte med för 5 öre, måste tänka på det... Duktiga ponnyn klarar båda hindrena, sedan är han inte osäker nåt mer, men han får till sånna där lååånga hopp, men ska träna avståndsbedömning och på att reglera galoppen någon dag nu!  4 fel.

Här kommer lite bilder som Becky har tagit (har inte alla men resten kommer)!
Här är länk till hennes blogg: http://horseandrider.blogg.se/

khj
g
gg
  ö
nbvn( Min fina stillbild! :D)

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0