Diss!

En sak som jag tänder till på, som inte egentligen har med mig att göra, är när tjejer som är - förlåt - totalt VÄRDELÖSA när det gäller ridning. Som tror att de kan så jävla mycket och ska vara så himla duktiga. Ok, jag är inte värsta experten själv, men med handen på hjärtat så kan jag ändå säga att eftersom jag ridit i 13 år så är jag också hyffsat rutinerad och har "hästöga, hästtänk osv"

Alltså dessa tjejer är oftast 1-4 år yngre än mig och ska liksom försöka göra sig själv bättre än vad dom egentligen är. De försöker låta som värsta experterna på bilddagboken etc. Detta gäller förts och främst tjejer som inte har en egen ponny/häst. Inget fel med det, jah menar jag har ju inte det just nu heller! Men att skriva att ponnyn är ens egen så att ens internet vänner tror att man en egen ponny är bara så sjukt patetiskt!

Det är bättre att inse att man inte har en egen ponny, du är inte sämre för det! Men det är så stor skillnad på att ha egen o ha sköthäst så jag tycker inte man ska kalla sin sköthäst sin egna.

Dessa tjejer har också hakat upp sig på att höjden är det som är viktigt i hoppning. Så är det verkligen inte. Det är utförandet som är viktigast. Jag menar, du kan vara hur grön som hellst och bara sitta upp på en schysst och snäll häst o hoppa 120. Det är inte svårt! Därför är jag lite emot tjejer som skryter om hur högt dom hoppat på enstaka hinder. Jag blir mkt mer impad av tjejer som hoppat en hel bana på 130 cm än en tjej som hoppat 140 på en simpel oxer.

Och en grej som jag också hatar, är när man kallar Clearrounder för tävlingar! DET ÄR FÖR FAN EN CLEARROUND - så kalla det inte tävling då, för det är bara på lek liksom! x)

Och ni tjejer som känner er träffade, gör något åt saken. För er egen skull!
Hur pinsamt är det inte att säga att man är så jävla bra o massa och så kommer man ut på ex. clearround där de finns massa folk som läser din blogg/bilddagbok - då kan du inte direkt ta tillbaka det du skrivit. Då är det verkligen upp till bevis, går det då inte så bra så blir ju de sjukt pinsamt, eller hur?

kommer säkert få massa skit för detta men det är så som jag tycker o det står jag för.

Peaaaaace ;D


Kommentarer
Postat av: namn...

jaha,, men asso alla vet att min FODER HÄST inte är min egna häst.. och dom kommenterar också : är det din häst , och då svarar jag ne det är min FODERHÄST men jag får se henne som min egna och säga det eftersom att det bara är jag som rider henne!!!

så haka inte upp dej på saker som inte angår dej!!

2010-08-13 @ 15:40:18
Postat av: Evelina

SV: Usch, det är fan inte okej :(

2010-08-13 @ 16:39:44
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: Becky! :)

kan chansa på vem den högst upp är höhö ! XD

2010-08-13 @ 18:10:38
URL: http://horseandrider.blogg.se/
Postat av: Becky! :)

en grejj till !

du högst upp, fanny har din ip-adress, sååååe du är inte så anonym som du tror hehe ^^

bara så att duvet ;D

2010-08-13 @ 18:53:12
URL: http://horseandrider.blogg.se/
Postat av: elin

2010-08-15 @ 15:52:53
URL: http://elinjohnssson.blogg.se/
Postat av: elin

asså jag håller helt hållet med dig, dom små tjejerna som inte vet något om ridning är ganska eller något störande.

för dom vet igentligen inget om det.

höjden är itne en cool grej, och bara för man hopar bana på 1.20 betyder det inte man är bäst, handlar om hur mycket hästen kan och orkar!



och den namn... hon hakr inte upp sig, skriver bara sin åsikt :)



mycket bra inlägg fanny ;)

2010-08-15 @ 15:55:46
URL: http://elinjohnssson.blogg.se/
Postat av: Johanna:)

asso, så jävla patetiskt att hålla på så. Det är bara skrattretande:P

2010-08-15 @ 17:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0