Stövlar vs Chaps

För många är det självklara valet stövlar, och det har det egentligen varit för mig med, tills nu. 
 
Jag fick ett par kanononfina Cavallostövlar av mamma för 2 år sedan. De satt som en smäck och var nog de första stövlarna jag riktigt trivdes med, de var dessutom riktigt snygga. Tyvärr åkte sadelkammaredörren upp på transporten när vi var påväg hem från en tävling, och hur mycket vi än åkte och letade längs vägarna (flera mil), så var stövlarna puts väck. Köpte ett par nya någon månad senare under Falsterbo HS, denna gången från Alex Boots och har väl varit måttligt nöjd med dem. De har töjt sig en del och sitter inte lika tight längre och då har jag bara använt dem på tävling och aldrig till vardags... 
 
Av den anledningen är jag på jakt efter nya stövlar, eller ett par snygga skor och chaps! Jag har inte ritktigt bestämt mig för vad jag ska satsa på. Stövlar är klassiskt och snyggt, chaps+skor är lite "mjukare", mer följsamt och också fint. Det jag bestämt mig för (tror jag, haha) det är att nästa par stövlar ska vara mörkbruna. Jag köpte ett par bruna chaps till mina Ariat skor, och jag trivs så bra med den färgen. Egentligen hade jag kunnat köpa ett par snyggare och mer hållbara chaps till mina ariatskor och köra med det på tävling. Vi får väl se! 
 
Skor+chaps från Dyon, free jump kallas modellen. Riktigt snygga! Finns även i svart. 
 
Väldigt snygga stövlar från De Niro 
 
 
Parlantis stövlar är också extremt snygga! Bildkälla 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0