Härlig måndag!

När jag vaknade i morses så hade jag en lugn dag framför mig! Jag hade ännu inte blivit inkallad på jobb och jag skulle bara chilla hela dagen. Jag var också väldigt lycklig över min vad som mirakulöst under natten blivit mycket bättre! 
 
Lite senare, efter att jag släppt ut hästarna så blev det jobb i alla fall, i 8 timmar. En lagom dag, perfekt måndag! Imorgon jobbar jag 07:30-17:00, det blir lite tuffare... 
 
Hästarna vilar idag! Trots att jag känner mig bättre i vaden så vill jag inte påfresta den för mycket nu i början. Att jag kan gå normalt är ett klart framsteg och jag vill inte att det blir värre. Inte för att jag tror att det hade blivit det direkt, men hästarna ska ändå ha en vilodag och det passar bra idag. :) Fick även ett meddelande av Emelie i stallet att hon hade mockat mina boxar, hur gulligt är inte det då? Jag gillar att hjälpa andra och brukar inte "kräva" något tillbaka. Det blir en go stämning då och man kan själv med att be om hjälp någon gång när man sitter i knipa om man hjälpt någon annan innan. Även det tajmar ju himla bra, för även om jag går bra nu så hade det tagit tid att mocka med en söndrig vadmuskel... 
 
Så jag ska i princip bara bort till stallet och packa hö, göra kraftfoder, mysa med mina prinsar och kanske putsa ett träns eller två. Vilken härlig måndag! :D 
 
Ska ta nya roppsbilder på Lambo och José idag, kul att jämföra! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0