Härlig helg!

Hej på er! Jag har haft en superhelg med en hel del roliga händelser. Igår var det som ni säkert uppfattat löshoppning med båda hästarna och även massage för Lambo. Idag har jag ridit ut tillsammans med mamma samt varit på tävlingsmöte. Vi börjar med lördagen! 
 
Lördag
Löshoppningen gick kanonbra med båda hästarna! Lambo hade bråttom och José var lite slapp, men båda hoppade väldigt fint till slut och tyckte framförallt att det var himla kul. Anna tyckte att båda mina pojkar var fina, alltid roligt att få höra från utomstående personer. Jag har både filmer och lite bilder, men änsålänge får ni bara två stillbilder från filmerna. Håller på att ladda upp några klipp, men de publicerar jag i veckan. ;) 
 
Något som var riktigt kul var att Lambo var mjuk och fin i muskelaturen nu enligt massören! Hon hittade inte mycket alls att massera och sa att hon inte masserat en så mjuk häst innan. GALET kul att det krävdes 3 besök utav henne, och att det tillsammans med rätt och bra ridning gav ett så fint resultat. Riktigt skönt! Så nu är stelheten i bogen och halsen borta, nu kör vi! :D 
 
Lite bilder från löshoppningen: 
 
José
 
Lambo
 
Söndag
Idag red jag och mamma ut i skogen! En riktigt härlig runda med sol, blå himmel och snöklädda vägar och träd. Riktigt winter wonderland! Vi red i ca 45 minuter och vi skrittade mestadels. Lambo var supertittig och vi kom fram till att detta förmodligen kan vara första gången han rids i snötäckt terräng. Danmark ser ju inte alls likadant ut som Sverige när det kommer till snö! Han gick och tittade på allt och hoppade till för minsta lilla. Knäppis! José verkade lika go som vanligt, han tyckte nog att det var roligt att komma ut på vägarna. Det blev ganska mycket klättring och så tog vi några längder galopp över en snöklädd åker som vi får rida på. Hästarna var glada och frustade högt efteråt. Så himla mysigt att kunna ta ut dem samtidigt och träna i skogen, är oerhört tacksam att jag har mamma i dessa lägena. :) 
 
Efter det åkte jag hem, käkade och drog sedan till tävlingsmötet. Det var väldigt längesedan jag var med på det, säkert 2 år. De sista gångerna vi var med tyckte både jag och mamma att tävlingsmötena kändes mer som ett tillfälle att pika varandra istället för att diskutera lag och planera tävlingssäsong. Så då bojkottade vi dem tills idag. Har även varit inne på att byta klubb, men det känns som att saker och ting börjar ordna upp sig i klubben så jag ger det ett år till. 
 
 
 
 
 
Nu har jag gjort en supergo smoothie och ska sätta på en Johan Falk film, haha. Är helt inne i den filmserien nu, och har jag väl börjat kolla så fullföljer jag hela serien väldigt fort. ;) Vi hörs imorgon!  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad har ni för underlag i ridhuset? :-)

2015-01-26 @ 08:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0