En måndagkväll i stallet

Nu är jag tillbaka i min säng efter en bra eftermiddag! Har precis satt på en Johan Falk film, Joel Kinnaman är bara så snygg! :o 
 
Hästarna fick en liten pysseldag! Trimmade hovskägg, örontoffsar och lite under ansiktet. Smorde hovarna med hovfett och smörjde kronranden med lite Helosan. Masserade dem med massageborsten och Lambo fick sig en omgång med liniment på muskeln som han är lite stum i bogen. Tempade även båda två! Försöker göra det med jämna mellanrum så att jag har lite koll på var de ligger i temperatur. Lambo ligger precis under 38 grader, typ 37,6-7. José ligger mer exakt på 38 grader, ibland 37,9. Skönt att ha koll! 
 
Vi bestämde oss för att släppa in mina två karantänsdjur tillsammans med de andra imorgon. Ingen annan häst har fått samma utslag som José, och hans har börjat lägga sig så vi beslutade att släppa dem ihop igen imorgon. Känns skönt! De har nog tyckt att det har varit väldigt tråkigt att stå i sjukhagen tillsammans, dessutom är den väldigt lerig. 
 
Försökte ta lite bilder på dem! 
 
 
Åh vilken skillnad det är på mitt fd. benrangel, det är inte samma häst! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0