Dessa människor ska ha så jäkla mycket cred

Jag ligger just nu och kollar på första avsnittet av Djurskyddarna, andra avsnittet sänds på fyran klockan 21:00 ikväll.
 
Jag kollar på det första avsnittet som sändes förra veckan, och fy satan vad bra det är. Jag ligger och gråter, vad mycket djur det är som far illa. Och då handlar det inte om att de är lite smala, utan i detta avsnittet hittar de grisar som står i sin egen skit, är hur magra som helst och som inte varit utanför sin lilla box på 4 kvadratmeter på 5 år. Jag förstår inte hur man kan utsätta djur för något sådant här, det är förjävligt. 
 
Jag tycker dock att det är jättebra att det uppmärksammas! Även om det är jättehemskt, så tycker jag att det är viktigt att folk får reda på sådant här. Kanske öppnas fler ögon och fler djur som far illa hittas eller så kanske fler människor tar ett initiativ. 
 
Och till de människor som jobbar med det nu: ni är så himla bra! 
 
Ikväll 21:00  på fyran sänds avsnitt nummer två, tycker att ni ska kolla. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0