Seeeeg måndag

Hej på er! Bloggningen hamnar lite åt sidan nu när det är mycket jobb och hästar, blir gärna så. :/ 
 
Hur som helst! Haft en av de segaste måndagarna idag. Skulle egentligen slutat 13:20, men blev tillfrågad m jag kunde stanna till 17, och det tackade jag såklart ja till. Cash is king, liksom! Dagen har väl inte varit dålig på något vis, men är så himla himla trött! Egentligen hade jag bara velat bädda ner mig under mitt varma täcke och sätta på någn bra film och sedan bara ligga där. MEN så har man ju två prinsar som står och väntar, vem behöver vila liksom? 
 
Lambo har börjat släppa i halsen och vi hade ett kanonpass igår, var helt överlycklig! Det är verkligen sådana sjuka kontraster om man jämför med ett pass för en vecka sedan. SJUKT. Idag ska José ridas ut, och Lambo fortsätter jag trimma i ridhuset. Han tappade en baksko häromdagen så jag vågar inte rida ut när han inte är broddad på alla 4 hovar, det är fortfarande lite isigt här. Så fram tills på fredag får det bli ridhustrim! 
 
Här är veckans plan för hästisarna: 
Måndag 
José: Uteritt, klättring
Lambo: Trimma 
 
Tisdag
José: Uteritt + trimma 
Lambo: Markarbete, styrka. 
 
Onsdag
José: Svanteträning, markarbete. 
Lambo: Hoppträning, Uffe. 
 
Torsdag
José: Svanteträning, hoppning. 
Lambo: Trimma
 
Fredag
José: Uteritt 
Lambo: Trimma
 
Lördag
José: Ej bestämt. Ev uteritt igen. 
Lambo: Uteritt 
 
Söndag
José: Ej bestämt 
Lambo: Uteritt, styrka + kondis. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0