Små saker som gör en glad

Hallå! Hoppas allt är bra med er, jag själv känner mig för tillfället väldigt mätt. Precis ätit, haha... 
 
Har jobbat från åtta idag, slutade fyra. Därefter åkte jag förbi Madkullen en sväng, Pompes stall. Jag har varit lite ledsen över att vi särade på Lambo och Pompe, dom kom väldigt bra överrens. Desto bättre kändes det idag då Corrina kommit hem igen. Minns ni den tjocka, pälsiga och långmanade Welshen jag hoppade in i våras? Hon är det i alla fall, och henne får Pompe nu gå med. Han ska släppas tillbaka tillsammans med resten av tjejgänget, men nu fick han Corrina för sig själv, något han var mycket nöjd med :) 
 
Sedan åkte jag bort till Lambo! Det var en blöt kille som gnäggade åt mig när jag kom. Täcket hade inte regnat igenom, men det var sådär jobbigt fuktigt i kanterna. Jag kan nog relatera det till hur äckligt det är när jackan blir blöt längs ner vid ärmarna. Usch! Haha! Lambo fick komma in medans jag mockade. Till en början var han lite nervig över att vara själv, men sedan lugnade han ner sig. Han fick en ordentlig rykt och fick sedan komma in och äta lite middag. Under tiden packade jag lite höpåsar, fixade kraft, vatten och sopade lite. Väldigt skönt att gå och pilla lite i stallet utan att behöva passa någon speciell tid! Sedan kom Nico och så red vi i paddocken! Lambo gick helt okej, jag var lite ofokuserad och höll mig inte till samma strategi som jag brukar, men det gick bra ändå :) 
 
Vänstervarvet är där jag har det som jobbigast just nu, och eftersom Lambo är känslig så märker han det direkt och blir irriterad. Jag tar för mycket i innertygeln i det varvet, skall egentligen knappt ha stöd där, men han lite sämre motorik i den handen och det märker Lambo som sagt direkt. Det är väldigt bra att han reagerar på det, för då vet jag också när jag gör rätt. :) 
 
Just det! Höll på att glömma! Eftersom Lambos täcke var lite fuktigt så hängde jag det på tork och satte på ett nytt. Det var det täcket han hade första dagen efter att han kommit, och han har inte haft på sig det sedan dess. Idag var maggjordarna ca 5cm för korta, och då drog jag åt ordentligt för att få på dem! Detta betyder ju bara att han gått upp i vikt, kände mig riktigt glad när jag stod och längde ut maggjordarna. :) 
 
 
Nu ska jag bara ta det lugnt, vi hörs imorgon ;) 
 

Kommentarer
Postat av: Ebba

Jag läste din blogg för jättelänge sen och har alltid förundrats över hur fin Pompay är! Nu har jag inte varit inne här på säkert 1 år men hittade precis tillbaks och jag måste säga att du är grym på alla sätt! Du rider superbra och jag älskar din blogg, keep going! :D

Svar: Åh! Tack! Jätteroligt att få höra :D
Fanny Kargede

2014-11-10 @ 22:01:58
URL: http://amoudruz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0