Säger det igen - Lillen är bäst!

 
Åh, finner inga ord för hur mycket jag imponeras av Lillen efter varje hoppträning. Världens finaste! 
 
Idag gjorde vi väldigt basic övningar, men som innehöll desto viktigare saker. Började (efter uppvärmning) med att böja halsarna på hästarna, inte ställa, utan verkligen böja. Detta för att stretcha dem och få dem avslappnade. Gjorde detta i trav och galopp. Sedan hoppade vi fram över en kryssoxer till ett räcke på 6 g-språng. Vi gjorde detta några gånger, och gick sedan in på att hålla samma takt även i tighta svängar. Kom från långsidan och vände upp på ett räcke, skulle hålla samma takt och jag fick tänka på att inte fastna i handen. Höjde räcket successivt, vet inte vad det låg på i slutet men kanske 115-120. Gick bra till slut iallafall, inte tränat korta svängar på Lillen innan, så det var roligt! 
 
Efter det hoppade vi en bana med olika distanser på diagonalerna samt en böjd linje. Det gick riktigt bra, Lillen var superfin och riktigt pigg och glad. Han hoppade hur bra som helst, och han lossade så himla fint. Skönt att känna efter passen tidigare i veckan... Nä, jag sitter på världens bästa häst, han är fan helt fantastisk! 
 
Nu taggar vi inför Lördag! :D 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

När kommer bilderna/videon från terrängen?:D

Svar: Ikväll ska jag försöka fixa det, hehe ;)
Fanny Kargede

2013-09-26 @ 13:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0