Gårdagens hoppträning

 
Hello! Var så jäkla trött igår, så jag däckade vid nio. Kan ha med en viss tandställning att göra, höhö. 
 
Hoppträningen gick som sagt bra! Vi började med att rida ordentliga hörnpasseringar, haha. Detta genom att rida på exakt 7 språng från kortsida till kortsida och svänga på det åttonde. Vi var i lilla ridhuset, så alltså skulle vi få in 7,5 språng på 20m. Gick jättebra, Lillen är väldigt reglerbar. Sedan fortsatte vi med att skritthoppa, jäkligt svårt men Lillen var SÅ duktig. Handlar mycket om tajming, och det gick hur bra som helst. Skritthoppade 115, och Lillen var superpositiv och skötte sig hur fint som helst. Var skönt att kunna andas ut, han var så fin redan här. Vi skulle hoppa räcket i lugn och rytmisk galopp med, även det gick väldigt bra. Där har jag en styrka, att vänta in hindret, jag har "modet" att vänta. 
 
Vi avslutade med att hoppa en bana på 4 hinder. Väldigt simpelt, bara för att hitta en go känsla! Hoppade först en gång lågt, och jäklar vad han var luftig och fin. Han typ "nockade" mig i magen (haha?) svårt att förklara, men väldigt runda och fina språng. Sedan hoppade vi en gång på typ 120, och det var inte heller några konstigheter. Det enda som egentligen kärvade idag var högersvängar, speciellt när jag skulle vända upp från kortsidan till ett hinder på långsidan. Tappade galoppen och fick inte riktigt till det. Lillen hoppade bra iallafall ;) 
 
Nu ska det bli så jäkla kul att hoppa Ängla, känns grymt! :D 
 
 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0