Bra praktikplats?

 
Är det något som jag tycker är svårt, så är det att hitta en bra praktikplats! 
 
Efter att ha varit 2 veckor hos Lotta i våras tror jag det är svårt att hitta ett nytt ställe att vara på som är lika bra. Man har ju sina krav, och förväntningar. Jag är självklart medveten om att allt "slitjobb" tillkommer, har liksom haft häst hela mitt liv, men det finns såklart gränser till vad som är rimligt och vad som är slavarbete. För många praktikanter utnyttjas, och det är vanligare än vad man tror. 
 
Denna gången är praktiken 3 veckor lång och lagd i april. Med andra ord mitt i tävlingssäsongen, som i sin tur betyder att jag inte kan ställa av Lillen i tre veckor. Mamma är så kringresande i sitt arbete så jag kan inte lägga allt ansvar på henne heller, och jag vill inte att någon annan ska rida honom i 3 veckor heller. Det har vi dessutom inskrivet i kontraktet, att ingen annan får rida Lillen utom jag och mamma. Med andra ord så behöver Lillen hänga med! Det betyder också att jag inte kan vara hos Lotta igen eftersom hon inte har plats till en extra häst. 
 
Helst av allt hade jag velat åka utomlands, men det går inte. Därför letar jag efter en bra praktikplats i Sverige, spelar inte så jättestor roll vart. Tävlingstall, utbildning, förmedling och helst inriktat på hopp är typen av stall jag vill vara på. Ska kunna ha med mig Lillen, och kunna bo själv. Det är väl de "krav" jag har. Helst av allt vill jag att ridning skall ingå i praktiken, men det kan man ju inte alltid garantera. Så vet ni någor schysst ställe som ni tycker har varit bra och fungerande så tipsa mig! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annie Berggren

Xelaaa.blogg.se tar emot praktikanter. Hin driver försäljning och tillridnibgsstall. Kan ta med egen häst och man får boende där, ligger i Skåne någonstans.
Har inga personliga erfarenheter dock:)

Svar: Kollar det! Tack för förslaget!
Fanny Kargede

2013-11-05 @ 19:25:43
Postat av: Anonym

Emma emanuelsson! Grymt bra praktikplats :)

2013-11-05 @ 20:08:58
Postat av: Sätilaryttaren

Dressyrhoppet Norrköping och Bergagård i Gällstad.
Emma Emanuelsson finns också men Du kan inte ta med häst dit..

2013-11-06 @ 08:59:05
URL: http://satilaryttaren.se
Postat av: Ellen

Camilla Axelsson finns i södra skåne och bedriver inridning, utbildning och tävlingstall av unghästar. Vädligt roligt och lärorikt om man är intresserad av inriding och utbildning av yngre hästar.

2013-11-06 @ 21:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0