Missar KM i år

 
De senaste månaderna har jag varit helt förvirrad i min planering. Här har ni tjejen som skulle behöva en kalender både i skolan, rummet, köket, stallet och nej, mobilen är uppenbarligen inte tillräcklig... 
 
Det var allt ifrån att boka in provjobbstider där jag beställt frisörtid, till att missa tandläkartider med timmar. Men det som jag faktiskt stör mig allra mest på, var att jag tackade ja till ett jobb - samtidigt som hopp KM går, både med ponny och storhäst. YES! 
 
Stod i valet och kvalet men kom tillslut fram till att pengar är mycket viktigare än några titlar. Detta tog såklart emot då jag är tävlingsmänniska x-treme och har tre KM titlar att "försvara" från förra året. Men fortfarande, cash is king. 
 
Och JA, även om jag startat MSV med Pompe, LA med Hampus så hade jag LÄTT varit med och hoppat KM med båda två för att vinna. Jag vet att det är en del som stört sig på detta, och på lite olika sätt försökt få mig att ändra mig, men helt ärligt! KM är KM, och är till för alla ryttare i BORK, oavsett nivå. Sedan att det är "taskigt" mot de yngre tjejerna. B-U-L-Lshit. Jag har väl också varit där någon gång? Jag har flugit av på 2 utav de 5 KM jag startat, så sluta snacka om att det inte är rättvist. 
 
På samma gång är jag inte allt för ledsen! Jag väljer arbete och pengar framför tre starter i en Lokal LC. Det hade varit värre med DM, eller SM, eller VM eller varför inte OS? Dessutom tycker jag att det är kul att tjejerna slipper mig, för har jag och Hampus/Pompe/Astaire en bra dag så är vi svårslagna i de klasserna. Så är det!  Tjejerna är också såklart superduktiga, men rutin slår högre i sådana sammanhang. ;) 
 
Slänger ut lite bilder från de KM jag vunnit! :) 
 
sdfsf
Med Idefix 2009
 
Med Pompay 2011
 
Med Pompay 2012
 
Med Hampus 2012
 
Och även om jag och Vannie inte vann, så kom vi faktiskt tvåa! 2012 (storhästdebuten) 
 
Fotografer: Matilda Sjöberg (3 sista bilderna), Rebecca Buijs (bild 2) och Evelinga Gustafsson (bild 1) 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror du skulle ha jävligt svårt att vinna detta året! Speciellt på D och storhäst. På D ska ju Matilda - Patsie, Elin - Betty och Amanda - Alpha. Inte en chans att du bara skulle "vunnit".
Samma i storhäst, där har du Madde, Nico och Amanda (igen). Skriv inte allt som att du ska vara världsbäst, det är du inte.
Kram

Svar: Det har jag inte sagt heller :) Men på LC höjd när jag och Pompe har en bra dag så är vi svårslagna, och det vet jag sedan tidigare. Jag sade aldrig att jag bara skulle gått in och "vunnit", men att jag gått in med den inställningen - SJÄLVKLART. Sluta whina ;) Och nej, jag är inte världsbäst ÄN.
Kram på dig med :)
Fanny Kargede

2013-06-10 @ 16:04:07
Postat av: Becky

Vet att du hade vunnit dom plättlätt, sedan att vissa är lite lättstötta för att dom vet att är sant är inte så konsigt. Stöttar dig alltid till hundra Fänny, bra att du ger dom andra en chans att vinna he-he. ;)

Svar: Tsss ;) Tack för ditt stöd cpunge, man kan ju alltid drömma ;)
Fanny Kargede

2013-06-10 @ 16:28:29
URL: http://beckybuijs.blogg.se
Postat av: Matilda

Nee du :-) Bara fotat den på dig och Hampus ;)

Svar: Nope, den på Pompe har du tagit med ;)
Fanny Kargede

2013-06-12 @ 14:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0