Tack Lillen <3

 
Alltså åh vad jag behöver det här just nu! En grym träning är det bästa plåstret på såren man kan ha! 
 
Vi jobbade precis så som vi gjort de senaste gångerna, tror inte jag behöver dra det igen. :) Lillen var SÅ fin i markarbetet, som han varit det senaste, och vi fick en massa fint beröm av Ulf. Men det är verkligen något som har släppt där, så det är jättehärligt! Sedan fick jag även lite extra cred för hur jag värmer honom, så det kändes verkligen kul. :) 
 
Vi arbetade ganska länge med övergångar etc. innan vi gick över på travbommar. Där skulle vi komma och behålla samma form och tempo både innan, över och efter bommarna. Där har Lillen tidigare gärna sprungit ifrån mig lite, och jag har tillåtit honom, men eftersom jag denna gången visste om det så var jag tydlig och då gick det suveränt. Jobbade även över galoppbommar, och där gick det också lika fint förutom att han kanske drog sig liiiiite utåt över bomserien. Men det är verkligen bara en detalj som är lätt att åtgärda. 
 
Vi hoppade lite i slutet, över ett räcke! Kom på lång distans, var inte så långt kanske med tanke på att vi var i lilla ridhuset idag, men ändå. Upp till 110cm var han så fin! Gick till och med kvar med huvudet i samma form som i svängen och gick inte emot handen någonting. Framsteg! :D 120 gick det också bra, men inte lika, och sedan när det låg på 135 så drar han ju upp huvudet. Fick rida honom i antingen pyttelite öppna elle sluta mot hindret för att få någon som helst eftergift, och då gick det ju bra! 
 
Han var dock inte helt och hållet en dans på roser idag, utan han var riktigt jäklig i mellan åt. Vi övade som sagt massa galoppfattningar, och så fort jag förberedde en så kunde han plötsligt tvärnita och börja backa och försöka sparka ner allt som kom i hans väg. Ja, rent livsfarlig... Men det var ju jätteonödigt att göra massa galoppfattningar hundra gånger tyckte Lillen. ;) Efter hindret kunde han även vara lite svajig och dra till med något krumsprång eller två, men det handlar nog mer om att jag måste vara mer konsekvent mycket snabbare efter hindret. Men oavsett så blir han lite springig efteråt och har inte alls samma balans, så det ska vi lägga fokus på framöver. :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0