Vill kunna så mycket mer än vad jag kan

 
Finns det något jag hatar så är det att inte ha kontroll, att inte veta vad det är för hälta på Lillen tex. Snacka om att känna sig liten och hjälplös. Helst av allt vill jag vara expert på allt! 
 
Lillen fick iallafall med Saras hjälp nya fina tossingar idag. Han var ordentligt på tårna, så vi var tvugna att pausa lite i skoningen så han fick tagga ner. En kissepaus och några hg havre senare var det en helt annan häst. Lät honom för säkerhetsskull stå och slicka på mineralstenen, då fick han tankarna på lite annat också. 
 
Angående hältan. Pierre kikade på honom igår och det visade sig vara mest hälta på h.fram. Det underliga är att han inte är varken varm eller svullen längs kotorna, där hältan satt som mest. Så jag har så himla svårt att tro att det är något inflammerat, det bör ju bli varmt isåfall! Och är det någonstans där han är yttepyttevarm så är de i v.fram. Jag tycker att han såg bättre ut idag, och när jag släppte ut honom i hagen så travade han ut, och då haltade han inte något vad jag kunde se. Susanne hade även sett honom springa runt i hagen utan att halta. Så svårt detta! Men Emma skulle komma ut på fredag förhoppningsvis och kolla honom. Hon känner ju honom bäst, så hon får avgöra vad vi ska göra härnäst. Min magkänsla säger att det inte är så himla allvarligt, men det vet man ju aldrig. :/ 
 
Oavsett! Imorgon ska jag ta mig in till Göteborg, och hör och häpna, köpa kläder till mig själv. Hur ofta händer det? Nästan aldrig, haha. Jodå, men det var ett tag sedan, och min garderob är i stort behov av lite nya grejer ;) Ska bli kul! Ska gå med min lillasyster som börjar gymnasiet i Göteborg imorgon, och med Becky med tror jag. 
 
Vi hörs mer imorgon :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0