Inte riktigt som planerat

 
Hello! Min dag blev inte riktigt så som jag hade tänkt mig. För det första hade jag och Becky strulat till det med tid för fotograferingen, så ingen kunde den tid som den andra. Så är det ibland, typiskt mig och Becky dock. ;) 
 
På förmiddagen tvättade och grejade jag lite hemma, himla duktigt. Skrev även klart mitt CV, printade ut det och stack iväg och lämnade det till en restaurang här i bygden, Nu håller vi tummarna för att jag får ett sommarjobb där (inte alls sent ute eller så...). Packat som en galning har gjort också, ridit, övningskört, kollat match med pappa och ja, det var min dag. 
 
Lyckades smart som jag är, att putsa sadeln innan jag ridit. Jävligt genomtänkt! Var inte jättesugen på att sätta mig i en infettad sadel, så det blev att rida i dressyrsadeln, utan stigbyglar. Har bara ett par stigläder för tillfället (derssyr dessutom så de är rejält långa). Har inte riktigt kommit ihåg att köpa nya, får göra det under GHS eller något. Ridpasset  var väl 40 minuter långt, red ut en sväng i början och jobbade sedan i paddocken en stund. Mest för att känna av litegrann, lite start och stopp etc för att få honom lite "på tårna".
 
Han är allra mest fokuserad på Vannie som brunstar som tusan just nu, jag hoppas att han släpper lite av hingstigheten uppe i Ljungby, han brukar vara bättre på tävling. Just nu är han helt hysterisk, hanterbar med SÅ jobbig. Så fort han ser en häst genom fönstret inne i stallgången gnäggar han som om han inte sett en häst på 40 år, och står Vannie inne samtidigt befinner han sig mer på två ben än fyra. Suck! Tur han är söt ;) 
 
Tidig uppstining imorgon, vill vara framme i Ljungby i god tid, så vi åker från Bollebygd 06:30. Kanske dags att gå och lägga sig ;) Natti! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0