Träning för ryttare?

Vi ryttare är ofta väldigt noga med hästarnas träning, ni ser ju själv i mitt förra inlägg, men vi är slarvigare med oss själva. ;) Hästarna har noga uträknade foderstater och vi trycker i oss lite vad som. Någon som känner igen sig?

Innan har jag alltid spelat fotboll, 4 gånger i veckan i flera år. Efter att ha haft en paus därifrån i 4 månader inser jag hur beroende jag var utav den. Jag är fullkomligt omotiverad att träna själv, träna på gym har jag inte råd med och det är sällan jag kommer ut och springer.

I och med att min kondition försämrats, har jag och blivit tröttare efter ridpassen. Det är inte så att jag dör av överansträngning, men efter ett hårt pass så känns det i benen. Efter att ha gjort 4 starter på en dag var jag också rejält trött i ben och huvud.

Med dessa anledningar som grund så ringde jag faktiskt upp min fotbollstränare igår och sade att jag kommer på nästa träning (idag). Han blev glad, och jag ska spela match redan till helgen, haha! Hur ska detta gå? Efter att ha gjort detta känner jag mig riktigt motiverad att köra på igen, har nog saknat det mer än vad jag märkt av. Förutom det så ska jag även tänka på vad jag käkar. Inte käka massa skit, utan bli nogrann med vad jag stoppar i mig och när jag gör det. Låter som en riktig hurtis nu ju ;)

Jag ska ha grym kondis till Varbergshoppet, då kommer jag tävla 3 ponnyer varje dag och då gäller det att man är tränad. Går det dåligt ska inte anledningen vara att jag var trött, det ska inte hänga på att jag inte är tränad.

Tränar ni något speciellt? Kanske någon annan sport eller så är ni lite mer motiverade än mig att ta sig ut och träna själva?


Är så <strong>feting</strong> taggad inför imon! ^^;
Haha, finfin bild från SM? Längesedan vart fall ;)

Kommentarer
Postat av: Felicia Johansson

Jag började i vintras att försöka ta mig ut då och då, men då gick det inte så bra. ;) Kallt och mörkt ju! Men sen jag började med runkeeper har jag blivit riktigt duktig, är ute och powerwalkar eller cyklar ca 4 dagar i veckan, sprang förut men eftersom jag hatar att springa så går jag hellre snabbt. ;)

2012-05-22 @ 15:16:57
URL: http://fells.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag försöker träna i alla fall 3 gånger i veckan... gymmmar, sticker ut och springer eller går på ett Friskis&Svettis pass :D



Dock är det svårt att hitta orken och tiden när man har häst... träningen prioriteras lätt bort. ;)

2012-05-22 @ 16:19:11
URL: http://loewen.blogg.se/
Postat av: Kejlur

Ses om 25 min :)

2012-05-22 @ 17:24:18
Postat av: Emmy

Hej!

Fick du några bilder pÅ mig från troya? :)

2012-05-23 @ 09:29:34
URL: http://emmyhenrikssons.blogg.se/
Postat av: Klara

tränar thaiboxning och crossfit för att orka rida "mina" stoora hästar (;

2012-05-23 @ 19:27:30
URL: http://klaru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0