Hoppning med Sessan!

Som rubriken lyder hoppade jag med Sessan idag! Catharina samt Sessans förra ägare kom upp och kollade en stund när vi red fram. Vi var tvugna att rida fram i lilla ridhuset eftersom stora var ockuperat av knatteridningen.

Hon var bättre i vänstervarvet idag, hon börjar lossna i skritten, lite i traven och galoppen är lite som den är för tillfället. Hon vill inte riktigt fatta rätt galopp...

Hoppningen gick kanonbra! Hoppade en bana på 5 hinder och 6 språng, alltså hade jag med en kombi. Har bara hoppat kombi på 50cm innan, så idag prövade jag lite högre!

Som hon hoppade! Helt galet! Hade 6,5m imellan vilket är lagom för henne egentligen, men när hon tog i för kung och fosterland över A hann hon knappt landa innan hon skulle över B. Hade hon inte tagit i så fruktansvärt hade det nog inte vart några konstigheter även om det egentligen skall vara 6,80-7m för c-ponny. Hinderhöjden var 95cm.

Resten av banan låg på allt från 60cm - 95cm. Bestämde mig även för att hoppa 80cmx2 på clirren den 10de, spännande!

För övrigt var Sessans förra ägare jättetrevliga och de skall ev. komma och kolla på lördag! Tjejen som ridit henne innan berättade att hon hoppat clearround med henne en gång innan, då på 80cm. S hade tydligen varit pigg och stressad, men nollat. Jag fick även reda på att S endast blivit riden i skogen de två senaste åren, kan vara en anledning till varför hon är lite som hon är ^^

Hittade en jättefin bild på Sessan och Sandra, tjejen som red henne innan!

Kommentarer
Postat av: Matilda

gud vilken fin bild! :)

2012-03-04 @ 21:08:27
URL: http://ponnieryttaren.bloggplatsen.se
Postat av: Julia - tävling i bloggen, samarbete med CF hästshop!

Vilken underbar bild!

2012-03-04 @ 23:02:21
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: andrea

Fotat bilden! :)

2012-03-05 @ 18:19:12
URL: http://asall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0