Ett steg fram, två tillbaka

Och DÄR försvann all min ork och en del av min motivation. Varför denna jäkla snö?!

När vi gick ut ur ridhuset igår så hade det plötsligt landat ca 1cm snö på marken, 1,5 timma tidigare var det helt bart på marken...

Jag blir så fruktansvärt deprimerad av snö, speciellt när den kommer nu! Vädret liksom jävlas med oss genom att få oss att tro att det är vår, och sedan BAM vräker snön ner. De högre makterna skrattar säkert åt oss nu! (Om det nu finns några)

I vilket fall gick Pompay himla bra igår! Han hoppade kanonfint och var väldigt uppmärksam på både skänkel och hand. Hoppade en bana på 110cm utan problem. Blev lite svajigt med de relaterade avstånden eftersom de låg på storhäst avstånd, så en gång kom vi på ett jobbigt mellanläge och då blev det ett stopp. Hoppade om linjen och hittade tillslut ett bra läge, då blev det ett superfint språng på oxern. :D

Känner mig riktigt taggad inför Söndag, vi skall ha så grymt kul! :D


Han har ändrat sin teknik så himla mycket nu bara över vintern. Hoppar mycket bättre med
bakbenen och sänker sig inte ryggen. Mycket mer runda och fina språng där han verkligen tar i
och hoppar igenom kroppen. Me gustaaaaaaa

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Cool häst pompay är! RIktigt snygg. Jag läste att han ägs av din mammas welsh Cob stuteri, men vad är han för ras? Är han en welsh cob?

2012-03-08 @ 13:11:05
URL: http://wherethesidewalkcracks.blogg.se/
Postat av: Matilda

håller med dig, jävla snö! känns väldigt tråkigt nu när jag ska tävla på söndag och jag knappt kan rida ngn stans........ :(

2012-03-08 @ 19:43:17
URL: http://ponnieryttaren.bloggplatsen.se
Postat av: Julia - tävling på bloggen i samarbete med CF hästshop

Jag är också bitter över snön :(

2012-03-08 @ 23:25:02
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0