Att övervinna en rädsla

Jag har en del fobier, helt visentliga saker som egentligen inte är ett dugg farliga.

Exempel på fobier jag har är spyfobi, HATAR att spy eller se på när andra spyr. Jag tycker inte om fullpackade bussar eller att andas in en fullt främmande människas doft när de passerar mig, håller ALLTID andan då. En annan sak jag undviker är att vara upp och ner. Åkattraktioner är okej, men att stå på huvudet är ett big no i min hjärna. Ni kan ju därför ana min reaktion när vår idrottslärare idag sade att vi skulle träna på att stå på händer, för att i ett senare skede kunna göra en handvolt.

Vi mjukstartade med att en kompis lyfte upp en mot väggen, så fort jag kom upp och ner fick jag panik, blodet bara rusade! Efter en stund lugnade jag ner mig, och tro det eller ej, men i slutet av lektionen gjorde jag en handvolt all by myself. Jag gick från att knappt våga stå upp och ner, till att själv kunna gå upp mot väggen och stå på händerna, till att göra en handvolt på en tjockmatta och landa på rumpan och slutligen till att göra en och landa på fötterna. Det ni!

Den kicken man får när man övervinner en rädsla och så himla härlig och efteråt kände jag mig som världens modigaste tjej och självförtroende låg over the top! En riktig egoboost ;)


Kommentarer
Postat av: Carolina - Beridare på stall Assla

Åh vad härligt! Jag är livrädd för småkryp, mest inriktat på spindlar då, kommer nog aldrig gå över ;)

2012-03-29 @ 17:11:43
URL: http://asslatjejerna.se
Postat av: Jessica

OMG! Trodde bara det var jag som håller andan när andra passerar! :O Vad gött, då är vi iaf två ;) haha och en sak till; jag är impad! Tufft att ni fick träna på en sådan kul sak på idrotten. När får vi film på handvolten? :D

2012-03-29 @ 18:05:42
URL: http://jessicawilhelmsson.blogg.se/
Postat av: Alina

applåder! :D

2012-03-30 @ 16:23:13
URL: http://alinafrolund.blogg.se/
Postat av: Matilda K

Det känns riktigt bra när man övervunnit en rädsla:)

jag kan tex inte göra en vanlig volt där man står på knä.

2012-03-31 @ 20:22:50
URL: http://Matildashastliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0