Svar på frågestunden del 2

 
 
Bästa tipset för att lyckas få en såndär snygg pannlugg som pompe har? ;d

Det där med pannlugg är ju väldigt individuellt, och hingstar har ju i regel mer hårväxt en valacker och ston. Och hans pannlugg har alltid varit så, och jag gör verkligen inget speciellt förutom att klippa den då och då. Man kan ju ge B-vitamin, lägga fram så mycket man det går, och låta grimman göra ett nytt "skav".  
 
Bästa klubben du varit och tävlat på?

Finns många fina klubbar, men Grevagården är superfin. Allt ligger så kompakt och nära, bra underlag på framhoppning och på banan. Har iofs bara tävlat inomhus där, men vet att deras grus och gräs är bra med. 
 
 
Vad brukar du packa med på meeting och hur du brukar lägga upp allting?
 
Jag är en sådan där som gärna tar med för mycket än för lite, så det brukar bli en del! Ska göra en lista nu innan Varbergshoppet i ett enskilt inlägg om det vore intressant? Men i stora drag kan jag ta det. Utgår från vad jag brukar ha med på en vanlig tävling, och plusar bara på lite schabrak, mat, hinkar och sådant. Sedan åker vi oftast dagen innan tävlingen börjar, så man har en chans att stadga sig i lugn och ro. Till greva fick vi stressa som tusan och jag missade nästan min första start, så det gör vi inte om! Sedan står ju hästarna inne i stort sett hela tiden, så vi brukar promenera lite och handbeta dem, kanske någon liten trimridning på kvällarna. Dock får man enligt TR inte rida barbacka längre... tråkigt! 
 
Vilka bloggar läser du dagligen?

Beror helt på hur tråkigt jag har här hemma! Men jag kollar oftast på Saras, Elisabeths och ponnysanning typ. Sedan kikar jag med jämna mellanrum in på de bloggar där jag känner bloggaren/bloggarna. :) 
 
 
Vad är det högsta du hoppat med Sessan?
 

115 kanske? Har inte pressat henne på höjderna, det behövs inte :) 
 
 
Hur länge till ska du träna/tävla Hampus?
 
När han har sålts, efter DM någon gång kanske... 
 
Hur skulle din nästa hästa vara? Det var allt jag kunde komma på:)
 
Som Sessan fast ca 165 :) 
 
Vad är ditt mål med dina ponnysar som du har just nu?
 
Pompay: Få min sista nolla och gå upp på MSV B. 
Sessan: Få mer rutin i LA, bra rundor utan större missar. Nollor vill vi ha med ;) 
Hampus: Lära känna varandra ytterligare och nolla några LA. 
 
Hahah, samma mål på alla, men de känns väldigt rimliga på allihopa! 
 
Vill du jobba med hästar sen eller har du bara tänkt att ha det som ett intresse?

Ja, på ett eller annat sätt vill jag det. Kan jag inte bli nästa RGB vill jag ha ett eget företag med fokus på tillridning och tävling. :) Men det ändras typ hela tiden :P 
 
 
Va är din dröm?
 
Att aldrig bli över 18 år... 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0