Go dag!


Känns som att jag fått gjort en del trots att jag sov ganska länge, haha! 

Har ridit alla tre ponnyerna, som alla gick superbra. Hampus var riktigt mjuk och i slutet av dressyrpasset lyssnade han kanon. Sessan red jag och klättrade med, hon fick ett ryck mitt i den branta delen av backen, och började lufthoppa och ha sig, men lugnade ner sig väldigt fort - framsteg! Pompay red jag ut tillsammans med Madde och Colly, en runda på ca 45 minuter, det gick också bra! Han lyssnade fint undan skänklarna när jag flyttade honom fram och tillbaka längs grusvägarna och var riktigt alert! Kul! :D 

Utöver det har jag gosat lite med Zeena, masserat Pompay och Sessan med Radital samt gjort iordning Pompays box. Mamma var snäll och tog ut hans bädd när jag var på Rhodos, så idag la jag in nytt torv och sopade bort lite spindelnät, tvättade krubban osv. Ikväll går alltså Pompay in och sussar, han går ute dygnet runt i vanliga fall, men innan tävling brukar jag plocka in honom. I hagen har han alltid koll på allt annat och lägger väldigt mycket energi på det dygnet runt, så att komma in och sova lite ordentligt är nog inte fel för honom. Imorgon tar jag tex. in honom ganska tidigt på eftermiddagen så han får stå inne och tagga lite! 

Med Sessan är det lite tvärtom, nästan bra att hon går ute 24/7 så hon inte är så hyperpigg när man rider, haha! 

Hur gör ni med era hästar, går de in på kvällarna innan tävling eller håller ni dem ute hela tiden? :) 


Kommentarer
Postat av: LinnD

självklart! bara å ta :)

2012-06-14 @ 20:25:37
URL: http://linndelwer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0