Even gravity can't keep me down

 
Okej, gårdagens träning, WOW. 
 
Hade först ett hoppass där vi hoppade en bana på 11 hinder och 13 språng. Vi la oss inte jättehögt utan det låg nog på 100-110 cm max. Vi värmde upp genom att först trava och känna att de var raka, efter det satte vi igång i galopp och red då en övning som heter "ruter ess". Ni som inte vet vad det är, är det en jättebra grej där man rider i form av ett ruter ess, man får hela tiden hästen att vända undan ytterskänkeln och får väldigt bra koll på yttersidan. 
 
Det som kändes bäst det passet var när jag äntligen hittade hur jag ska rida honom på bästa sätt. Det blev uppenbart först när vi hoppade en linje från tvåkombi till oxer med 19m i mellan. Först gick jag på 5 och fick ett litet omtramp på oxern. Sedan ed jag på 4 istället och han svarade SÅ bra och hoppade himla fint. :') 
 
Pompe var iallafall klockren hela passet, så nöjd! Vi hade en timmas teori innan vi lastade ut hästarna igen, och så var det dags för ytterligare ett hoppass. Tanken var först att vi skulle träna lite tidshoppning, men istället blev det lite mer fokus på tre kombination osv. Ulf satte upp en LA bana med trippel, 3 kombi och ändrade om banan lite. 
 
Det här passet var mer än wow, vilken känsla jag fick, och vad han hoppade! Hoppade igenom en bana på LA rakt igenom, maxat och med en del svårigheter och avkortade vägar. Det kändes så himla enkelt och jag fick ett så fint flyt. Trekombin var som ingenting, den satt som en smäck! Trippeln var plättlätt och jag la honom bra i stort sett hela tiden. Den enda noteringen var att han gled ut lite med högerbogen, det gick ju bra ändå men får tänka på det. 
 
Och det finns ingen bättre känsla än att först ha hoppat en bana på 11 hinder, ALLT kändes bra, och så ser man att Ulf bara står och ler. :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0