Det går i vågor!

Det här med bloggning är något som går väldigt mycket upp och ner ;) Just nu är jag inte jättesugen på att blogga, haha, men det kommer väl snart tillbaka. :) 
 
Läget med hästarna är bra! José är superpigg och jag vet att han kommer explodera så fort han får komma ut ur sjukhagen. Det är faktiskt bara 18 dagar kvar till vi ska in till kliniken, idag är det ganska exakt 3 veckor sedan vi var där senast. Benet ser fint ut! Lymfangiten gör sig påmind ibland men till 80% är benet jättefint och "rent". Det går knappt att leda honom längre, han sliter sig gång på gång så nu är det promenader i paddocken som gäller med ett kedjegrimskaft. Jäkla buse! Men jag förstår honom samtidigt. :) 
 
Lambo funkar bättre och bättre! Har bytt bett på honom nu till ett mindre skarpt. Har tidigare ridit på ett Gagbett, men det behöver han inte längre. Nu kör jag på ett rakt babypelham, och det fungerat hittills kanonbra! Tävlade honom i helgen i 1m och 1,10m, hade ett nedslag i båda klasserna och lite tidsfel. En helt okej tävling, nyttig att ha på kontot. :) Tränade även för Svante för första gången med Lambo i måndags, och det gick kanonbra! Svante som aldrig sett Lambo innan förstod inte varför jag red på ett såpass skarpt bett, det säger en hel del om hur bra Lambo gick. Efter det testade jag Babypelhamet på honom, och det fungerar som sagt bra. Det går i perioder det där med bett, och det känns skönt att Gaget gjort sitt och att jag nu kan betsla ner honom lite. :) 
 
Till helgen ska Lambo ut och tävla igen, eller ja, träna. Tävlingarna ser jag mer som träningar nu, träna att tävla liksom. Det blir förmodligen 2 stycken 1m rundor, hade velat hoppa 110 men jag behöver komma hem innan klockan 12 på söndag, så då får det bli två tidiga klasser. För Lambo kvittar det, vi ska bara dit och träna att rida på tävlingsbana helt enkelt. Jag ska speciellt tänka på att låta honom sköta jobbet själv, vi får se hur det går. :) 
 
Annars känns allting bra just nu, jag fyllde 20 i tisdags och jag har kommit till insikt med många grejer som jag gått och funderat ett tag på. Det är riktigt skönt! 
 
Ska försöka bli lite bättre på att blogga, jag tycker ju att det är kul :) 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0