En vanlig dag i stallet!

Tog för några veckor sedan lite bilder som visar lite hur en dag i stallet för mig kan se ut. Det är inga vidare bilder men tänkte att ni kunde få se mina rutiner ändå ;)


Först brukar jag mocka. Pompe är väldigt lätt att mocka hos, han bajsar ca 3 högar längst ner vid luckan, precis på samma ställe. Mockningen tar ca 2min. Jag har bädd så tar bara ut skiten.


Sedan fyller jag på vatten, Grisen har som ni ser en rosa hink (a) Manligt!


Efter det gör jag kraften. Pompay får:

Morgon:
1 kg Hippo Alfa
1/5 mått mineraler
0,5 kg Betfor

Kväll:
1 kg Hippo Alfa
1/5 mått mineraler
0,2 kg betfor

Vid vila halverar jag all mat.



Tillsist gör jag höet, kvällshö brukar han få i ett finmaskigt nät.

Morgon: 4 kg ute i hagen
Lunch: 4 kg ute i hagen
Middag: 2 kg ute i hagen
Kväll: 7 kg i boxen

Hömängden pendlar lite mellan 20 och 16 kg beroende på hur blött höet är. Viktigast är mängden och inte vikten! :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Aw, min ponny har exakt likadana vattenhinkar hihi :)

2012-02-06 @ 17:29:11
URL: http://Http://risktaken.blogg.se
Postat av: Matilda

skickar du ut bajset genom luckan? :P

2012-02-06 @ 21:00:27
URL: http://ponnieryttaren.bloggplatsen.se
Postat av: Julia

Fatta inte riktigt mockgrejen, eller mest bilden?:O

Kan du inte förklara i ett inlägg?;D

2012-02-07 @ 22:00:31
Postat av: Julia

Alltid kul med sådana här inlägg!

2012-02-08 @ 12:44:48
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0