Nytt i TR

Som ni säkert uppmärksammat har det satans förbundet försvårat det för oss YTTERLIGARE utrustningsmässigt. När jag läste de nya förändringarna i TR häromdagen fick jag både en positiv och negativ känsla.
- Bestraffningsreglerna med spö har blivit strängare.
- Det krävs (som jag uppfattade det) nu 3 nollor i grunden i LA för att kvala MSV B. Istället för 3 dubbelnollor...
- Att utrustning för unghästar skärpts ytterligare, benskydd och boots etc. får väga max 500g sammanlagt.
- Att alla ponnyer som tävlar elit och lägre måste ha ett svenskt mätintyg som utfärdats av förbundet. Inget fusk här inte ;)
- Att om tävlingsvet, överdomare och domare anser att en ryttare är för stor för sin ponny, kommer ryttaren och målsman informeras och en varning skickas till förbundet, den kommer behandlas inom en 3 månaders period.
- Att definitiva startlistor till dressyrtävlingar skall publiceras senast 20:00 kvällen innan. Inga sena uppdateringar längre...
-

- Det nya, mycket komplicerade skit systemet för licenser. DÖ!
- Att man endast får ha märken/loggor på 1x3 cm om man inte är sponsrad. Byebye JW hjälm, GPA hjälm, JW kavaj, JW skydd, i stort sett alla JW schabrak, Dyon träns, Pessoa skydd etc. Listan är LÅNG.


Som jag ser det, är det mer positiva punkter som tillkommit. Det är så lätt att bara se de negativa, men galet viktigt att även leta upp det positiva. Dock tycker jag att "logga-frågan" är den absolut största frågan. Skall man behöva köpa HELT ny utrustning nu? Det har iallafall inte jag råd med.

Jag tänker fortsätta köra på min utrustning 2012 oavsett, BOJKOTTA SVENSKA RIDSPORTSFÖRBUNDET, typ.
Någon mer som inte tänker bry sig? Jag menar, vad är det värsta som kan hända, att man får tejpa över märket en tävling eller två?


Kommentarer
Postat av: Matilda

Det är helt jävla sjukt¨... Det måste gå att ändra! Man kommer ju inte få någonting längre!! :O

2011-12-25 @ 12:21:27
URL: http://ponnieryttaren.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Det värsta som kan hända? Man får böter!

2011-12-25 @ 17:10:27
Postat av: Nadja Losman

Typ allting har ju loggor! Och alla är inte direkt små heller och det gäller väl i Lätt:D och uppåt?

2011-12-27 @ 11:17:12
URL: http://nadjalosman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0