Underbart väder!

Dagar som dessa kan man bara passa på att njuta! Jag är frivilligt med barnen på rasterna även om jag inte ska rastvakta, det är helt underbart väder! 

Jag var och släppte ut hästarna i morse! Det finns nog inget bättre sätt att starta dagen på än att få stå och gosa med mina två pojkar. José är alltid extremt pussig på morgonen, fick mulpussar i hela ansiktet! Lambo är också alltid väldigt mysig. :) Idag fick de ha på sig tunna regntäcken ute, så himla gott i solen så de hade egentligen kunnat gå nakenfisar. Men det är kallt på morgon och kväll, det är synd att man inte har närmre för då hade jag kunnat åka på lunchen och ta av täckena. :/

Träningarna igår gick bra! Hoppade bana med båda hästarna. José hoppade vi inte högt på, han ska ju hoppa idag med. :) Lambo hoppade jag en bana på 1m, och det gick bra! Han blir ju mentalt trött efter en stund och börjar studsa och ha sig, men vi hoppade banan utan avbrott 4ggr så då får jag tåla att han är lite som han är i mellan hindrena. :) 

Något jag ska ta med mig från gårdagen är att trampa ner hälarna över hindrena för att inte överdriva mitt överliv över hindrena samt att sätta en bättre galopp i José från början. :)




Boss, Hampus och Alice, mina knäppa djur ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0