En söndagskväll i soffan

Hur rätt är inte det egentligen? Söndagskvällarna SKA spenderas i soffan, helst med täcke och gårdagens godisrester. Nu har jag inget godis, men det är lika gött ändå! 
 
Hästarna har gått ganska bra denna helgen. Igår fick båda svettas, jag var väl inte helt klar i huvudet än men lyckades ändå få ut något utav passet. Det är lite kul, jag får alltid lite dåligt samvete när jag rider José tufft. Lambo gillar ju att arbeta, och José har inte riktigt samma inställning, så när han fått jobba hårt så tycker jag nästan lite synd om honom, haha! Så får jag absolut inte tänka, utan egentligen borde jag lägga in lite extra galoppjobb varje pass istället. ;) 
 
Idag hände en minst sagt intressant grej. Jag och mamma var ute och red, och då sköter sig alltid Lambo bra. FÖRUTOM idag... På hemvägen, när vi hade ca 100m kvar till stallet så får han härdsmälta och ställer sig och stegrar. Idag var det inte bara några småstegringar, utan han ställde sig upp rejält, och sedan stack han. Jäkla häst! Sedan kom han på sig själv att det var ju dumt, och stannade efter 50m, men ändå. Det är helt klart en låsning, och så flyr han ifrån det istället för att lugna ner sig. Tog in honom i ridhuset och lösgalopperade honom och hoppade sedan upp och red en stund, och då gick det riktigt, riktigt bra. Han har så mycket energi som han måste bli av med, han mår nog inte bra alls av att vila... :) 
 
Nu sa jag återgå till att kolla Suits, och planera lite inför veckan. Tjingeling!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0