Vilken dag!

Hej på er! Haft en riktigt härlig dag idag som började klockan 10:00 med träning för Uffe. 
 
Idag var det mycket fokus på lydnad, sidförande samt ryttarens position. Jag ska berätta mer om övningarna vi gjorde i ett senare inlägg. Lambo gick bra, det är hela tiden små förbättringar. Dessvärre kommer ju problemen i annan form nu när han inte kan sticka iväg längre, men det är bara att fortsätta jobba, snart släpper det! Hoppningen stämde i alla fall idag. José var fantastiskt duktig idag, och visade verkligen vilken liten pärla han är. Börjar även få känna lite ordentliga språng från honom, och det är riktigt trevliga sådana! Dressyrarbetet satt även det som en smäck! Bara jag som ska våga sätta lite mer tryck på honom, jag har nog varit lite snäll ;)
 
Dagen började som sagt väldigt bra, och fortsatte på samma vis. Åkte hem och tog lite lunch, för att sedan återvända till stallet då Lambo skulle få massage. Han har ju spänningar i några muskler i bogen som gör att han får lite av en "nackspärr" i vissa moment som Uffe besrkiver det. Det är oftast därför han försvarar sig genom att sticka, stegra eller springa på snedden, det tar emot helt enkelt. Massören sa dock att det är bättre att det sitter i bogen och halsen än i tex. bakdelen, där är det svårare att jobba bort. Det som sitter i bogen kan jag massera lite själv och framförallt jobba med i ridningen. I bogen sitter det mest i vänstersidan, och i halsen sitter det spänningar på högersidan. Förmodligen för att han avlastat sin vänstersida. Detta är andra gången som Johanna (som massören heter) var här, och det var spänningar på lite andra ställen än senast. Förmodligen eftersom att hon fick loss lite senast, då dyker genast andra saker som legat lite dolt upp. Så vi får jobba på med detta en tid framöver så får vi se när det lossnar helt. Bakdelen och ryggen såg däremot lika fina ut som senast, härligt! 
 
Efter lite mockande, hö och foderfixande samt tränsputsning så begav jag mig hemåt efter 6 timmar i stallet. Har käkat och ligger nu och kollar på Sagan om Ringen, den första i triologin. Mamma och jag var och såg den senaste Hobbit filmen igår, så då blev jag så sugen på att följa upp den idag. :) Imorgon är första jobbdagen på 6 veckor. Ska bli roligt, men lite motigt att gå upp tidigt. Börjar redan 06:30... :( 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0