Huvor och pannband

Alla hästar passar inte i huvor, Pompay var en sådan häst. Hästar som inte passar i huvor kan man istället piffa till med ett snyggt pannband, och för de hästar som passar i huvor kan man ha både och!
 
Personligen älskar jag när huvorna har neutrala färger som marinblått, vinrött, svart och brunt. Sedan får det gärna vara lite snygga detaljer som swarovskistenar, snygga passpoaler och kantband. Det är fint och kan piffa till tävlingsoutfiten ordentligt så länge det inte är för mycket och för "blaffigt". Viktigt att tänka på är att om man har en huva med mycket detaljer, då är det finast med ett diskretare pannband, och tvärtom. Däremot kan man ha både och om det är lagom med detaljer på både pannband och huva. Tycker jag! 
 
Jag har inte testat att ha huvor på varken Lambo eller José så jag har ingen aning om hur det skulle passa dem eller inte. (Jag tror dock att José kommer vara riktigt snygg i det!). 
 
Här är några av mina favoriter när det kommer till huvor och pannband, kanske något att sikta in sig på under GHS. ;)
 
PANNBAND MED HÄSTSKO SWAROVSKI  BLÅ HRSPANNBAND MED HÄSTSKO SWAROVSKI  SVART HRS
 
Döberts pannband är riktigt snygga! ^
 
(José hade varit väldigt fin i ett swarovskipannband med stora, mörkbruna stenar...) 
 
 
 
Cristina Sport Öronhuva Lyx Strass Brun/Strass/Navy - Full
Till denna huvan hade ett vanligt swarovskipannband räckt gott och väl!
 
Anna Scarpati Öronhuva Dubbla kanter Navy/Vit/Brun - Full
Men till denna huvan från AS hade ett Döbert pannband varit riktigt snyggt! 
 
Bilderna kommer från följane hemsidor: Charlies, Skara hästsport, Skövde ridsport, Top horse
 
Vid närmare eftertanke tror jag att José är mer av en bling-bling kille än vad Lambo är, Lambo passar nog bättre i neutrala matchningar eftersom att han har ganska mycket vitt i ansiktet. Jaja, får väl testa mig fram :) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

har du funderat något på tävlingar i år? Vilken klubb kommer du tävla för iår? :)

2015-01-12 @ 15:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0