Godmorgon!

Det finns få grejer som är så mysigt som att släppa ut hästarna på morgonen! Mötas av lite trötta gnägg, få andas lite hästlukt tidigt på dagen, det är balsam för själen. 
 
Passade även på att mocka och fixa lite av stalljobbet nu på morgonen, skönt att ha det gjort. Ska åka tillbaka om några timmar, hovslagaren ska komma halv ett men känner jag honom rätt blir det senare ändå. ;) 
 
Idag ska Lambo trimmas i ridhuset. Ska rida på gaget för att få ytterligare en chans att rida in mig på det. Ska köra på lite bommar och småhinder. Som vanligt ligger lydnad i fokus, och minsta tendens till att dra iväg ska kontras med en tvärnit. Annars ska målet med passet vara en lugn, harmonisk och uppmärksam häst. :) 
 
José vet jag inte rikigt vad jag ska hitta på med! Vi får se, han kanske får lite markarbetesträning i ridhuset han med. :) 
 
Nu ska jag göra mig en rejäl frukost och kanske gå och lägga mig en liten stund till, man får utnyttja de sista lediga dagarna. ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0