Detta vädret

Usch, jag är riktigt trött på detta. Antingen så ska det vara snö eller regn, inget slask tack! Igår hoppade jag Lambo lite lätt, det gick hur bra som helst. Inte en endaste tendens att bryta ut och jag hittade ytterligare lite knappar och tillvägagångssätt. Mamma red José som mest fick sträcka lite på sig. Ett lugnt pass för hans del :) 
 
Hade egentligen planerat att rida ut idag på José, men vi får se hur det blir med det. Det har regnat snöblandat hela morgonen, och det är bara slask på marken. Så länge det är uppbehåll så har jag inget emot att brodda och rida en sväng, men eftersom jag inte satt på snösulor så får han styltor relativt fort. Hoppas, hoppas, hoppas att jag kan rida ut idag. Är less på att han ska få gå i ridhus nu! En skrittrunda blir det garanterat idag i alla fall. :) 
 
Lambo ska jag trimma i ridhuset. Ska sätta på ett tredelat igen och se hur han svarar på det. :) Målet med dagens pass ska i alla fall vara att få igenom honom i bogarna och sidorna. Där ska fokus ligga. Han kommer protestera förmodar jag, men det är viktigt att jobba med dem bitarna för att tillslut få loss honom helt och hållet. 
 
Jag har i alla fall precis tränat fotboll och ska i princip bara äta något, och sedan sticker jag iväg till stallet. :) 
 
Vi hörs sedan! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0