Är det inte det ena så är det de anda

Hejsan! Sitter just nu tillbakalutad med en skål fil och flingor och tänkte blogga lite om denna onsdagen! 
 
Började som sagt med vaccinering av Lambo i morse. Han skötte sig exemplariskt och tog spruta med ro! Skönt att ha den första sprutan i grundvaccinationen gjord, snart har vi checkat av det också. Jag tänkte inte riktigt på att han skulle vaccineras när jag skrev i morses, lite morgonyr kanske, men givetvis så red jag inte Lambo idag! Han fick ännu en vilodag. :) 
 
José däremot fick hoppa samma serie som Lambo gjorde häromdagen, hade även framme tre bockar på voltspår. Han var väldigt duktig och blev ganska trött. I serien drog han sig gärna åt vänster, mot väggen, så där lade vi ut två bommar och så red jag med lite mer ytterskänkel och ledde lite med innerhanden, då blev det bra. Är lite orolig över José! Han har fått konstiga utslag på mulen. Han reagerar lite vid beröring, så det gör nog lite ont på honom. Har ingen aning om vad det kan vara, kanske har han kliat sig mot något olämpligt. Vi spritade området runt mulen och det såg genast lite bättre ut. Annars var han pigg och var som vanligt att rida. Det ser ut som exem ungefär, vi får se hur det verkar imorgon.
 
Det var väl allt för mig idag, imorgon kör vi igen! Då står uteritt på schemat för José och Lambo ska få bralla av sig lite är tanken. Godnatt! 
 
Hehe! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0